Dioramamåndag

I en serie blogginlägg ska vi följa mäster-cosplay och dioramabyggaren Henrik Pileruds Endor-diorama bygge! Vi lovar inget men förhoppningsvis får vi se lite framsteg varje vecka. Målet är ett diorama för Henriks actionfigurer som hör hemma på Endor, en kombination av bunkerns bakdörr och Ewok-byn. Set your glue-gun for stun, here we go!

***

Del  6

Ibland så sitter man och tittar på sina referensbilder och får syn på nåt man hade missat, fast man tittat på dem en massa gånger förut. Det är visst en tröskel i höjd med marken framför bunkerns öppning. En kartongbit, lite spackel för att simulera jord som täcker kanterna och färg. Så var det fixat.

Endor (25)

Det är mycket kvar att göra, men helheten börjar ta form.

Endor (26)

Jag har monterat alla ”fotpinnar” i bunkerns tak och golv. Utspridda för att figurerna ska står lite naturligt oregelbundet. Jag tar även hänsyn till placeringen där jag redan nu vet att jag planerar att ställa figurer för att efterlikna vissa scener.

Endor (27)

Härnäst ska jag börja bygga Ewokplatformar i träden, men det får bli nästa måndag.

***

Fortsättning följer!

Det första inlägget i den här serien hittar du HÄR.

Kolla även in Henriks Cosplay och byggen på Facebook – Facebook/PilerudsCosplay

pilerudcosplay

Skriv gärna en kommentar