Dearest Leonard

J.J Abrams tack till Leonard

 

 

Vi förlorade Leonard Nimoy på fredagen. Jag kan inte räkna mig till den första skaran Star Trek fans men Kirk, Enterprise och kanske särskilt Mr Spock är karaktärer som alltid funnits där. Leonards karaktär, den (nästan) orubbligt logiske Spock är en av vår tids stora ikoner.  När jag hörde att Leonard Nimoy gått bort  83 år gammal blev jag mer berörd än jag på förhand kunnat tro, jag blir sentimental och känner omedelbart som Mattis att – Han fattas mig! Internet svämmar över av kärleksförklaringar och miljoner berörda fans sista tack. Här ovanför är J.J Abrams hälsning. Abrams jobbade ju som bekant med Leonard på de två senaste Star Treck filmerna.

Jag känner naturligtvis inte Leonard Nimoy personligen, så det är ju delvis Spock jag sörjer. Men min bild av Herr Nimoy är en varm medmänniska, teknikambassadör med en ljus, positiv framtidstro. Hans sista Tweet som är nu framstår som en närmast perfekt sista hälsning lyder:

”A life is like a garden. Perfect moments can be had, but not preserved, except in memory. LLAP”

Ett liv är som en trädgård. Perfekta ögonblick kan uppstå, men inte bevaras, förutom till minnet. Live Long And Prosper.

Tack för allt Mr Spock.

/R

Skriv gärna en kommentar

